יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

זכיינות


מה יש לדעת לפני שמתחילים בצעדים ראשונים לרכישת זכיינות ?

לפי הסקרים הנערכים בישראל מדי שנה, מרבית העסקים החדשים שנפתחים כל שנה, לא שורדים את חמשת השנים הראשונות. אם זה לא מספיק, הרי שעליה מתמדת בשכירויות המורגשת במיוחד בתוך הקניונים, לא משאירה מקום לעסקים קטנים שנמצאים בצמיחה. השתייכות לרשת מוכרת ויציבה, יכולה לסייע לעסק חדש לעמוד על הרגליים ולאפשר ליזם חדש להתנסות בבעלות עסקית תוך כדי סיכונים מופחתים. כך בעצם אפשר להיכנס לעולם העסקים העצמאיים בצורה מבוקרת יותר וברוב המקרים גם מוצלחת ביותר, שכן מדובר כאמור ברשתות מבוקשות ורווחיות .

קורסים בתחום הזכיינות

מכיוון שמערך של זכיינות מורכב מהרבה מאד אספקטים עסקיים כאלה ואחרים, יש צורך ללמוד את התחום באופן יסודי על מנת להכיר את שיטות העבודה ואת ההתנהגות העסקית בתוך תחום הזיכיון. על מנת לאפשר זאת, נפתחים מדי שנה קורסים אשר מלמדים אודות שיטת זכיינות, וכל אחד מוזמן לקחת בהם חלק על מנת לקבל את המידע המקצועי הדרוש לפני היציאה לדרך. קורסים אלה מועברים בדרך כלל על ידי מומחים בתחום הזכיינות וכוללים היכרות עם הרשתות המובילות במשק, בחינת סוגי שיתופי הפעולה השונים ולימוד הצעדים הראשונים בדרך אל זכיינות מנצחת עם תוצאות ריווחיות בשטח.


מילון המושגים שחשוב לדעת אודות זכיינות

זיכיון – מסמך הכולל את כל הסעיפים בהם מהוגנים היחסים בין הרשת לזכיין .
זכיינות – היא שיטת ניהול עסקית בה רשת מסחרית מעניקה לרוכש הזכיינות למכור את המוצרים או את השירותים של החברה המזכה .
חברה מזכה – היא חברה המעניקה לזכיין את הזכות להשתמש בסמל המסחרי שלה ובמערכת הניהול שלה על מנת להפיץ את שירותיה או את מוצריה .

מהו הקוד האתי של זכיינות ?

קוד אתי של זכיינות הוא מאגר של הסטנדרטים וההתנהגויות הראויות בין הרשתות לזכיינים שלהן. מדובר על מסמך אשר מסדיר את היחסים בין הרשת לזכיינים וקובע את הנהלים החשובים בהתקשרות בין שני הצדדים. הוא כולל התחייבויות דו צדדיות וחתימה עליו מעניקה תו תקן של איכות בלתי מתפשרת .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה