יום שבת, 4 במאי 2013

השתלות שיניים



על השתלות שיניים
אם בעבר הלא רחוק, השתלות שיניים היו נחשבות לתהליך רפואי יקר ומורכב באופן בולט ביותר, מה שאילץ אנשים להתמודד עם שיניים תותבות נשלפות או עם שיניים חסרות, הרי שבאופן טבעי בימינו - הטכנולוגיה הרפואית מתקדמת מאוד, עד כדי מצב בו ניתן לבצע בקלות ובמהירות - השלמת שיניים חסרות, יותר מכל תקופה בהיסטוריה. איך עושים את זה? באמצעות הטכניקה החדישה והמוצלחת ביותר של השתלות שיניים. בואו ונבדוק על מה בעצם מדובר, והאם באמת זו היא מהפיכה של ממש בתחום שיקום הפה בשנים האחרונות.

מה הן למעשה השתלות שיניים?
השתלות שיניים הן בראש ובראשונה סוג של תהליך רפואי דנטאלי, אשר מטרתו היא בסופו של דבר להשלים שן או שיניים חסרות, זאת תוך שימוש בשתלים מלאכותיים. השתל הינו בעצם בורג עשוי מתכות, למשל טיטניום, אשר תואמות את הרכבה של עצם הלסת. שתל זה משמש עוגן לכתר אשר יורכב עליו אחר כך. כתר זה לחלוטין נראה כשן טבעית.


כיצד מבוצעות השתלות שיניים?
תהליך השתלות שיניים נמשך כמה חודשים. הוא כולל שלושה שלבים יסודיים:
1. הנחת השתל בעצם והברגת בורג כיסוי אשר ייעודו למנוע חדירתה של רקמת חניכיים לתוך השתל, תפירת החניכיים מעל לשתל והשארתו מכוסה עד להתאחותו המלאה עם העצם.
2. בסיום תקופת ההתאחות - השתל שהונח ייחשף, ויחובר אליו מבנה בצורת עמוד, שישמש בסיס לכתר.
3. בהתאם למידות הספציפיות של הפציינט - יכין הרופא כתר שיולבש על המבנה.

למי השתלות שיניים מיועדות?
התשובה היא - השתלות שיניים מיועדות לאלו החסרים שן, בשל מצב בריאותי לקוי, בשל תאונה, או בשל כל סיבה אחרת. עם זאת, על מנת לבצע השתלה - יש לוודא שמצבו הבריאותי של המטופל מתאים לטיפולים של השתלות שיניים - שהוא בעל חניכיים בריאות ובכל עצם לסת חזקה מספיק לתמוך בשתל. השתלות שיניים יבוצעו רק לאנשים בוגרים, מסוף גיל ההתבגרות, זאת כיוון שאצל ילדים ומתבגרים - הלסת נמצאת עדיין בשלבי התפתחות וגדילה. לכן עדיף להמתין עד התהוותה של עצם הלסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה