יום שבת, 11 במאי 2013

חשבונית לשכיר



שירות חשבונית לשכיר

אין זה סוד כי כל הנושא של התנהלות חשבונאית אל מול מוסדות המיסוי במדינת ישראל הוא די מורכב, ולא כל אדם מעוניין לטפל בכל הדברים הללו, ועל פי רוב גם לא ממש מכיר מקרוב את כל החוקים הנוגעים לנושאים אלה. 

חשבונית לשכיר הוא שירות המוצע על ידי חברות מספר בישראל. הוא מוצא לעובדים עצמאיים השואפים שלא לפתוח תיק עצמאי ברשויות המס. החברות הללו מהוות גורם מתווך בין העצמאי לבין הלקוחות שהוא מבצע עבורן את העבודה. חברת השירות של חשבונית לשכיר, מנפיקה חשבוניות מס ללקוחות (או: מזמיני העבודות), מקבלת את התשלום המגיע לנותן העבודה (או: העצמאי) ומעבירה את התשלום לעובד העצמאי, תוך שהיא מנכה עמלות חברה והוצאות מס. העובד יקבל תלושי שכר באופן חוקי לחלוטין. הוא נחשב לעובד שכיר של החברה.

חשבונית לשכיר

למי השירות מיועד?

כפי שנאמר, הקהל אליו מיועד שירות חשבונית לשכיר הוא קבוצת העובדים העצמאיים: עוסק מורשה, עוסק פטור, חברות שונות ובנוסף - שכירים המעוניינים לבצע, במקביל לעבודתם כשכירים, עבודות פרילאנס מדי פעם. שירות חשבונית לשכיר יאפשר להן להימנע מטרחה והוצאות עבור ההתנהלות כעצמאיים מול מס ההכנסה, ובאותו זמן, גם להנות מהגמישות היחסית המתאפיינית בעבודות פרילאנס.

מהי עלות שירות חשבונית לשכיר?

לרוב, כאשר אין הכנסות - הרי שלא תהיה חייב דבר לחברה העוסקת בהנפקת חשבוניות לשעיר. מקור הרווחים של אותן חברות, מתבסס על עמלה המנוכה מהתשלומים המתקבלים על ידי הלקוחות. העמלה הממוצעת שנגבת מהעובד העצמאי נעה בסביבות ה-5%. נציין כאן, כי בשיטת חשבונית לשכיר, חמשת האחוזים המדוברים, כוללים את תשלומי המס בהם עוסקת החברה (ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ, ביטוח בריאות), כפי הנדרש לפי החוק. רוב רובן של אותן חברות, יציעו לכם בנוסף שירותים של תיאום מס.

לסיכום

מה שצריך כדי להתחיל לעבוד עם חשבונית לשכיר, זה רק לחתום על הסכם פשוט באמצעות אתר החברה, והיא תתחיל לעשות כבר את כל הנחוץ עבורכם. אם אתם מחפשים דרך טובה להרוויח כסף נוסף, או להשתלב בשוק העובדים העצמאיים, הרי ששירות חשבונית לשכיר מתאים לכם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה