יום רביעי, 4 בפברואר 2015

בית ספר לקולנוע



תכנית הלימודים של בית ספר לקולנוע
בית ספר לקולנוע ברמה גבוהה מציע תכנית לימודים מגוונת. בשנה א' של לימודי קולנוע מתמקדים בשיעורים עיוניים ובסדנאות. תכנית הלימודים כוללת קורסים על אסתטיקה, פילוסופיה, תרבות ישראלית וגם אמנות מודרנית. בתכנית ניתן למצוא התייחסות לכל הנושאים שיכולים להעסיק יוצרי קולנוע צעירים או מנוסים. יש שיעורים עיוניים רבים על תולדות הקולנוע התיעודי והקלאסי, תולדות הקולנוע התיעודי המודרני וכמובן אמצעי המבע הקולנועיים. 

בית ספר לקולנוע הוא המקום בו תלמידים יכולים להפגיש בין רקע תיאורטי לבין סדנאות מעשיות. כתוצאה מכך, בשנה הראשונה של הלימודים מתנסים הסטודנטים בכתיבה, תחקיר, תסריטאות, הדרכת שחקנים, צילום סטילס, צילום וידאו ועריכה ממוחשבת. תכנית הלימודים הנוכחית של בית ספר לקולנוע מתחשבת בשינויים הטכנולוגיים ומביאה אותם לידי ביטוי. זו הסיבה לכך שכמעט בכל תכנית לימודים קיימים גם שיעורי ניו מדיה, הפקות טלוויזיה ואינטרנט וכן הלאה. 



מהם שיעורי קולנוע מתקדמים?
השנה הראשונה בבית ספר לקולנוע רק פורשת את היריעה עבור הסטודנטים. עם תום השנה הזו יכולים המרצים והמדריכים לעבור לשלב הבא, שהוא שיעורי קולנוע מתקדמים. בשיעורים העיוניים נוגעים המדריכים בדילמות של זהות ומקום, קולנוע ניסיוני, המשכיות וליהוק. כל סטודנט במסלולי קולנוע נדרש להתנסות בסדנאות התמחות ולצבור ניסיון על בסיס של חונכויות פרויקטים. 

השילוב בין השעות העיוניות לבין ההתנסות המעשית משנה לחלוטין את האופי של הלימודים. בניגוד למוסדות אקדמיים, מכללות ואוניברסיטאות, הפקולטה ללימודי קולנוע מדגישה את הייחודיות של כל סטודנט. זהו יתרון משמעותי של בית ספר לקולנוע על פני מוסדות לימוד אחרים. אפשר לחוש באווירה המיוחדת של לימודי קולנוע כבר משנה א' ועד בחינות הסיום. בנוסף, הלימודים מעניקים רקע עבור השתלבות מהירה בתחומי הפקות ויצירת סרטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה