יום שבת, 28 בנובמבר 2015

שאלות נפוצות על עבודות שיפוצים



אם אתם עומדים לפני עבודות שיפוצים בוודאי גם לכם יש שאלות על דרך העבודה וכיצד השיפוץ שאתם עומדים לבצע יארך בפועל. העבודות צריכות להתבצע על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום ועם זאת יכול להיות שגם לכם יש שאלות על השיפוץ.

מי רשאי לבצע שיפוצים?
אפשר לראות כי היום ישנם אנשים שונים שעוסקים בשיפוצים. חלקם עוסקים בשיפוץ ללא כל הכשרה וחלקם אפילו ללא ניסיון קודם. לכן, אם אתם יוצאים לדרך לבצע עבודות שיפוצים בוודאי תרצו לשאול את מי שעומד לבצע את העבודה מה הניסיון הקודם שלו ואיזו הכשרה יש לו. חשוב לדעת כי בכל מה שנוגע לעבודות חשמל או אינסטלציה רק בעלי מקצוע מוסמכים שמחזיקים בתעודה מתאימה רשאים לבצע את העבודה. מי שמגדיר את עצמו קבלן שיפוצים חייב להיות רשום ובעל מספר רישיון מתאים ואפשר לבחון כי המספר אכן אמתי.




מהם הקריטריונים בבחינת הצעת מחיר לשיפוץ?
ישנם קריטריונים שונים שיש להתייחס אליהם בכל מה שנוגע לקבלת הצעת המחיר עבור השיפוץ. בין היתר יש לבחון אם הצעת המחיר עבור עבודות שיפוצים כוללת גם חומרים או לא, כמה זמן יארך השיפוץ וכן מה העלות של שינויים אם אלו יתבצעו בשטח. יש לבחון את המחיר על כל פרטיו ורק לאחר מכן לאשר את הצעת המחיר.

מי אחראי לתכנון השיפוץ?
בדרך כלל עבודות שיפוצים נחלקות לשלב התכנון ולשלב הביצוע. מי שמתכן את השיפוץ יהיה לרוב אדריכל או מעצב פנים ולפי התכניות שלו מבצע השיפוץ צריך לבצע את העבודה. ישנם אנשים אשר מחליטים לבצע תיאום של העבודה מול מבצע השיפוץ, אך לרוב עדיף ומומלץ לבצע את התכנון מול בעל מקצוע מומחה בתחום ולתת תכניות מסודרות לביצוע שיפוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה