יום שני, 4 ביולי 2016

הלוואות בערבות מדינה - מדוע הן קיימות

> עבור בעלי עסקים רבים, המסלול של הלוואות בערבות מדינה הוא נוח במיוחד. במסלול כזה, הבנקים עצמם מוכנים יותר לתת להם הלוואה - כי מדובר על הלוואות בערבות המדינה, והמדינה היא נותן העירבון הבטוח ביותר שיש, הרבה יותר מאנשים פרטים, עסקים פרטיים או אפילו גופים מוסדיים. מהצד השני, אתם כבעלי העסקים מקבלים תנאי הלוואה נוחים למדי, ויכולים לגייס בין עשרות למאות אלפי שקלים! אולם, מה בעצם האינטרס של המדינה, בכלל להיות ערבה להלוואות?

העסק העצמאי הוא הליבה של הכלכלה

כדי להבין מה האינטרס של המדינה לספק הלוואות בערבות מדינה, צריך להבין כמה מיסודות הכלכלה. חלק ניכר מכלכלת ישראל מבוססת על עסקים קטנים ובינוניים. איך העסקים הללו נבנים? לרוב אין להם הון התחלתי - אלא הם זקוקים להלוואה. אולם יש בעיה, מאחר שאין להם ממש הון התחלתי, קשה להם גם להעמיד ערבות וביטחונות גבוהים מידי. הבנקים מצידם, ובצדק, לא מוכנים לקחת סיכון על כל חלום לעסק של מישהו ,שאולי יתברר כבעייתי, ולכן דורשים ערבות. אם לא היו הלוואות בערבות המדינה התוצאה הייתה שפחות עסקים היו נפתחים, הכלכלה הייתה מאטה, והתל"ג של המדינה כולו היה יורד. לעומת זאת, כשיש הלוואות בערבות המדינה כולם מרוויחים - בעלי העסקים מקבלים יותר הלוואות, הבנקים חשים שאין סיכון כי במקרה הגרוע המדינה תחזיר את הכסף - והמדינה מרוויחה כי ברוב המקרים ההלוואות לא דורשות את הפעלת הערבות, והכלכלה כמובן מתפתחת מאד.

המסלול שיכול להתאים לכם

מה שחשוב להבין מכאן הוא שאם יש לכם חלום לפתוח עסק חדש, או להרחיב עסק קיים, הרי שהמסלול של הלוואות בערבות המדינה הוא המסלול המומלץ ביותר עבורכם! במסלול הזה מקבלים תנאים נוחים, מקבלים במהירות את סכום הכסף, ויכולים להיות תמיד רגועים.

הלוואות בערבות מדינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה