יום שני, 14 באוגוסט 2017

תמ"א 38 בתל אביב



כל עיר צריכה תמ"א 38 כדי לשפר את הנראות והאיכות שלה. ישנם ערים מאוד לא מפותחות, בעיקר בפריפריה ולהן תמ"א 38 יכולה לסייע מאוד כך שאין צורך לפנות אנשים מהבתים שלהם כדי לבצע שיפוצים אלא לשפץ את הבתים הקיימים. תמ"א 38 בתל אביב יכולה להיות חיונית באותה מידה ולמרות כל היוקרה של תל אביב כאחת הערים הכי מהנות בעולם כולו וודאי העיר הכי מפותחת בישראל, יש בה שכונות שנמצאות בפער מאוד גדול ממרכז תל אביב וכאן תמ"א 38 נכנסת לתמונה. תמ"א 38 בתל אביב נותנת הקלות רבות לאותם יזמים שרוצים לשפר בניינים קיימים כאשר ההטבות מתבטאות בבירוקרטיה קלה יותר ותהליכים יותר זולים מבחינה מיסוי.

האם לתמ"א 38 בתל אביב יש הגבלות?
לתכנית תמ"א 38 בתל אביב יש הגבלות כמו כל תמ"א 38 ברחבי הארץ. ההגבלות מתחלקות להגבלות כוללות לכולם והגבלות לכל אזור בנפרד. מבחינת ההגבלות הכלליות ניתן לבנות באמצעות תמ"א 38 קומות נוספות אך לא יותר משתי קומות וניתן להוסיף לכל דירה עוד 25 מטרים רבועים. ניתן לבנות בשטחים המשותפים של המבנים למשל חדרי מדרגות וחניונים ובכך לשפר את איכות החיים וליצור בניין עם תשתית טובה יותר וכמובן בעיצוב מודרני שהולם את הבנייה העכשווית. מצד שני, לכל אזור יש את ההגבלות הפרטיות שלו וכל עירייה יכולה לקבוע לעצמה מה טוב בשבילה.


אלו הגבלות יכולות להגיע מטעם העיריות?
לא בכל מקום בתל אביב ניתן לבנות בנייני יוקרה גבוהים ולא בכל מקום ניתן להפוך שכונה לאתר בנייה. כדי לשמור על הצביון של השכונות ולתת גם לעיריות את הזכות להחליט עבורן, תמ"א 38 בתל אביב ובכל מקום אחר צריכה לעבור אישורים שונים שלא בטוח יקבלך הסכמה בהתאם למאפיינים של האזור לפי מה שתחליט העירייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה