יום ראשון, 14 בינואר 2018

כל מה שצריך לדעת על כתיבת תסריט



כתיבת תסריט מתבצעת לאחר שמוצאים רעיון טוב. את הרעיון בוחרים לפי סוג המדיה שבה אמור התסריט להתפרסם והתייחסות להבדלים בין קולנוע, טלוויזיה ואינטרנט. בכל אמצעי תקשורת צריך להשתמש בתסריט אחר על מנת להעביר את המסר בין המוען ולנמען, ומי שכותב את התסריט חייב להביא את זה לידי ביטוי כבר בשלבים המוקדמים של מציאת רעיון.

לאחר שמוצאים רעיון שמתאים לסוג התסריט ניתן לבחון דרכים ליצירת דמויות מעניינות. בתהליך כתיבת תסריט יש לשים דגש על קונפליקט, דיאלוג והתרה ואפשר לשאוב השראה מסדרות מוצלחות או סרטי קולנוע מפורסמים. השאיפה בשלב הזה היא ללמוד מהטובים ביותר את הכלים לכתיבת תסריט ולהשתמש בהם על מנת להביא לידי ביטוי את הניסיון והידע האישיים.




כמו כן, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולעבור סדנאות מיוחדות עבור כתיבת תסריט. יש מסלולי לימוד שלמים של לימודי תסריטאות, התמחויות בכתיבת תסריט עבור גברים ונשים בגילאים מבוגרים ושיעורים שמשלבים בין היבט תיאורטי ומעשי. בסופו של דבר, המטרה היא שכל הצדדים המעורבים ייהנו  מהיתרונות של כתיבת תסריט ויפיקו ממנו ערך מוסף.

מתי הכי טוב לכתוב תסריט?
אין תזמון אחד וחד פעמי עבור כתיבת תסריט. כל אחד יכול לכתוב את התסריט כאשר נוח לו, כמו למשל בזמן השגרה או בעת מעבר בין עבודות. יש כאלה שבוחרים לכתוב את התסריט כחלק מהסבת קריירה, לעומת אחרים שעושים זאת בשלבים מוקדמים יותר. הבחירה מתי לכתוב תסריט גם מושפעת ברמה מסוימת ממאפיינים אישיות, סל תכונות, העדפות וכן הלאה.
בסופו של דבר, כתיבת תסריט היא תהליך מורכב שמחייב התגייסות ומעורבות. יש להיערך לתהליך יחסית ארוך וכדאי לנסות ליהנות מהדרך ולא רק מהתוצאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה